SEAH’ta Hasta Verileri Skandalı 5 Personel İhraç Edildi, Doktor Görevden Uzaklaştırıldı

GÜNDEM 24.06.2026 - 00:55, Güncelleme: 24.06.2026 - 00:55
 

SEAH’ta Hasta Verileri Skandalı 5 Personel İhraç Edildi, Doktor Görevden Uzaklaştırıldı

Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde (SEAH) ortaya çıkan kişisel veri ihlaliyle ilgili yürütülen kapsamlı idari soruşturma tamamlandı. Trafik ve iş kazalarında yaralanarak hastaneye başvuran vatandaşların özel bilgilerinin, yasa dışı şekilde sigorta takip şirketlerine aktarıldığının tespit edilmesi üzerine bazı sağlık çalışanları hakkında ağır yaptırımlar uygulandı.
Yaklaşık iki yıl önce gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya Cumhuriyet Başsavcılığı, kaza mağdurlarına ait kişisel verilerin üçüncü şahıslara para karşılığında ulaştırıldığı iddialarını mercek altına aldı. Başlatılan soruşturmada, hastaların iletişim bilgileri ve kimlik verilerinin hangi kişiler tarafından sistemden alındığının belirlenmesi amacıyla hastanenin bilgi işlem altyapısı detaylı şekilde incelendi. Bilişim uzmanlarının gerçekleştirdiği teknik analizlerde, hastane bilgi yönetim sistemi (HBYS) üzerinden yapılan işlemler tek tek değerlendirildi. Kullanıcı giriş kayıtları ve sistem logları üzerinden yapılan incelemelerde, hasta verilerini kopyaladığı belirlenen personelin dijital izlerine ulaşıldı. Savcılık ve emniyet ekipleri ayrıca güvenlik kamerası görüntülerini de inceleyerek, şüphelilerin sisteme erişim sağladıkları anları delil dosyasına ekledi. Komisyon Karşılığı Bilgi Aktardıkları İddiası Soruşturmanın derinleştirilmesiyle birlikte, bazı sağlık çalışanlarının sigorta iş takipçiliği yapan firmalara hasta bilgilerini usulsüz şekilde aktardıkları ve bu karşılığında maddi kazanç elde ettikleri öne sürüldü. Elde edilen deliller doğrultusunda 3 hemşire, 1 tıbbi sekreter, 1 temizlik görevlisi ve 1 doktor hakkında adli soruşturma başlatıldı. Şüphelilerin, soruşturma iznine ilişkin yaptıkları itirazın ise Bursa Bölge İdare Mahkemesi tarafından değerlendirildiği öğrenildi. Bakanlık Müfettişleri Devreye Girdi Adli sürecin yanı sıra Sağlık Bakanlığı da olayla ilgili idari inceleme başlattı. Sakarya’ya görevlendirilen müfettişler tarafından yürütülen kapsamlı denetimlerin ardından hazırlanan soruşturma raporu tamamlandı. Raporda yer alan tespitler doğrultusunda hemşireler T.D., E.M. ve B.Y. ile birlikte bir tıbbi sekreter ve bir temizlik görevlisinin kamu görevinden çıkarılmasına karar verildi. Söz konusu personeller hakkında devlet memurluğundan ihraç işlemi uygulanırken, soruşturma kapsamında adı geçen yabancı uyruklu doktor hakkında ise görevden uzaklaştırma kararı alındı. Kamuoyunda büyük yankı uyandıran olayla ilgili adli süreç devam ederken, hasta mahremiyetinin ihlal edilmesine yönelik soruşturmanın yeni gelişmelerle gündeme gelmesi bekleniyor.
Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde (SEAH) ortaya çıkan kişisel veri ihlaliyle ilgili yürütülen kapsamlı idari soruşturma tamamlandı. Trafik ve iş kazalarında yaralanarak hastaneye başvuran vatandaşların özel bilgilerinin, yasa dışı şekilde sigorta takip şirketlerine aktarıldığının tespit edilmesi üzerine bazı sağlık çalışanları hakkında ağır yaptırımlar uygulandı.
Yaklaşık iki yıl önce gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya Cumhuriyet Başsavcılığı, kaza mağdurlarına ait kişisel verilerin üçüncü şahıslara para karşılığında ulaştırıldığı iddialarını mercek altına aldı. Başlatılan soruşturmada, hastaların iletişim bilgileri ve kimlik verilerinin hangi kişiler tarafından sistemden alındığının belirlenmesi amacıyla hastanenin bilgi işlem altyapısı detaylı şekilde incelendi. Bilişim uzmanlarının gerçekleştirdiği teknik analizlerde, hastane bilgi yönetim sistemi (HBYS) üzerinden yapılan işlemler tek tek değerlendirildi. Kullanıcı giriş kayıtları ve sistem logları üzerinden yapılan incelemelerde, hasta verilerini kopyaladığı belirlenen personelin dijital izlerine ulaşıldı. Savcılık ve emniyet ekipleri ayrıca güvenlik kamerası görüntülerini de inceleyerek, şüphelilerin sisteme erişim sağladıkları anları delil dosyasına ekledi. Komisyon Karşılığı Bilgi Aktardıkları İddiası Soruşturmanın derinleştirilmesiyle birlikte, bazı sağlık çalışanlarının sigorta iş takipçiliği yapan firmalara hasta bilgilerini usulsüz şekilde aktardıkları ve bu karşılığında maddi kazanç elde ettikleri öne sürüldü. Elde edilen deliller doğrultusunda 3 hemşire, 1 tıbbi sekreter, 1 temizlik görevlisi ve 1 doktor hakkında adli soruşturma başlatıldı. Şüphelilerin, soruşturma iznine ilişkin yaptıkları itirazın ise Bursa Bölge İdare Mahkemesi tarafından değerlendirildiği öğrenildi. Bakanlık Müfettişleri Devreye Girdi Adli sürecin yanı sıra Sağlık Bakanlığı da olayla ilgili idari inceleme başlattı. Sakarya’ya görevlendirilen müfettişler tarafından yürütülen kapsamlı denetimlerin ardından hazırlanan soruşturma raporu tamamlandı. Raporda yer alan tespitler doğrultusunda hemşireler T.D., E.M. ve B.Y. ile birlikte bir tıbbi sekreter ve bir temizlik görevlisinin kamu görevinden çıkarılmasına karar verildi. Söz konusu personeller hakkında devlet memurluğundan ihraç işlemi uygulanırken, soruşturma kapsamında adı geçen yabancı uyruklu doktor hakkında ise görevden uzaklaştırma kararı alındı. Kamuoyunda büyük yankı uyandıran olayla ilgili adli süreç devam ederken, hasta mahremiyetinin ihlal edilmesine yönelik soruşturmanın yeni gelişmelerle gündeme gelmesi bekleniyor.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.