SEAH’ta Hasta Verileri Skandalı 5 Personel İhraç Edildi, Doktor Görevden Uzaklaştırıldı
GÜNDEM
24.06.2026 - 00:55, Güncelleme:
24.06.2026 - 00:55
SEAH’ta Hasta Verileri Skandalı 5 Personel İhraç Edildi, Doktor Görevden Uzaklaştırıldı
Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde (SEAH) ortaya çıkan kişisel veri ihlaliyle ilgili yürütülen kapsamlı idari soruşturma tamamlandı. Trafik ve iş kazalarında yaralanarak hastaneye başvuran vatandaşların özel bilgilerinin, yasa dışı şekilde sigorta takip şirketlerine aktarıldığının tespit edilmesi üzerine bazı sağlık çalışanları hakkında ağır yaptırımlar uygulandı.
Yaklaşık iki yıl önce gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya Cumhuriyet Başsavcılığı, kaza mağdurlarına ait kişisel verilerin üçüncü şahıslara para karşılığında ulaştırıldığı iddialarını mercek altına aldı. Başlatılan soruşturmada, hastaların iletişim bilgileri ve kimlik verilerinin hangi kişiler tarafından sistemden alındığının belirlenmesi amacıyla hastanenin bilgi işlem altyapısı detaylı şekilde incelendi. Bilişim uzmanlarının gerçekleştirdiği teknik analizlerde, hastane bilgi yönetim sistemi (HBYS) üzerinden yapılan işlemler tek tek değerlendirildi. Kullanıcı giriş kayıtları ve sistem logları üzerinden yapılan incelemelerde, hasta verilerini kopyaladığı belirlenen personelin dijital izlerine ulaşıldı. Savcılık ve emniyet ekipleri ayrıca güvenlik kamerası görüntülerini de inceleyerek, şüphelilerin sisteme erişim sağladıkları anları delil dosyasına ekledi. Komisyon Karşılığı Bilgi Aktardıkları İddiası Soruşturmanın derinleştirilmesiyle birlikte, bazı sağlık çalışanlarının sigorta iş takipçiliği yapan firmalara hasta bilgilerini usulsüz şekilde aktardıkları ve bu karşılığında maddi kazanç elde ettikleri öne sürüldü. Elde edilen deliller doğrultusunda 3 hemşire, 1 tıbbi sekreter, 1 temizlik görevlisi ve 1 doktor hakkında adli soruşturma başlatıldı. Şüphelilerin, soruşturma iznine ilişkin yaptıkları itirazın ise Bursa Bölge İdare Mahkemesi tarafından değerlendirildiği öğrenildi. Bakanlık Müfettişleri Devreye Girdi Adli sürecin yanı sıra Sağlık Bakanlığı da olayla ilgili idari inceleme başlattı. Sakarya’ya görevlendirilen müfettişler tarafından yürütülen kapsamlı denetimlerin ardından hazırlanan soruşturma raporu tamamlandı. Raporda yer alan tespitler doğrultusunda hemşireler T.D., E.M. ve B.Y. ile birlikte bir tıbbi sekreter ve bir temizlik görevlisinin kamu görevinden çıkarılmasına karar verildi. Söz konusu personeller hakkında devlet memurluğundan ihraç işlemi uygulanırken, soruşturma kapsamında adı geçen yabancı uyruklu doktor hakkında ise görevden uzaklaştırma kararı alındı. Kamuoyunda büyük yankı uyandıran olayla ilgili adli süreç devam ederken, hasta mahremiyetinin ihlal edilmesine yönelik soruşturmanın yeni gelişmelerle gündeme gelmesi bekleniyor.
Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde (SEAH) ortaya çıkan kişisel veri ihlaliyle ilgili yürütülen kapsamlı idari soruşturma tamamlandı. Trafik ve iş kazalarında yaralanarak hastaneye başvuran vatandaşların özel bilgilerinin, yasa dışı şekilde sigorta takip şirketlerine aktarıldığının tespit edilmesi üzerine bazı sağlık çalışanları hakkında ağır yaptırımlar uygulandı.
Yaklaşık iki yıl önce gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya Cumhuriyet Başsavcılığı, kaza mağdurlarına ait kişisel verilerin üçüncü şahıslara para karşılığında ulaştırıldığı iddialarını mercek altına aldı. Başlatılan soruşturmada, hastaların iletişim bilgileri ve kimlik verilerinin hangi kişiler tarafından sistemden alındığının belirlenmesi amacıyla hastanenin bilgi işlem altyapısı detaylı şekilde incelendi. Bilişim uzmanlarının gerçekleştirdiği teknik analizlerde, hastane bilgi yönetim sistemi (HBYS) üzerinden yapılan işlemler tek tek değerlendirildi. Kullanıcı giriş kayıtları ve sistem logları üzerinden yapılan incelemelerde, hasta verilerini kopyaladığı belirlenen personelin dijital izlerine ulaşıldı. Savcılık ve emniyet ekipleri ayrıca güvenlik kamerası görüntülerini de inceleyerek, şüphelilerin sisteme erişim sağladıkları anları delil dosyasına ekledi. Komisyon Karşılığı Bilgi Aktardıkları İddiası Soruşturmanın derinleştirilmesiyle birlikte, bazı sağlık çalışanlarının sigorta iş takipçiliği yapan firmalara hasta bilgilerini usulsüz şekilde aktardıkları ve bu karşılığında maddi kazanç elde ettikleri öne sürüldü. Elde edilen deliller doğrultusunda 3 hemşire, 1 tıbbi sekreter, 1 temizlik görevlisi ve 1 doktor hakkında adli soruşturma başlatıldı. Şüphelilerin, soruşturma iznine ilişkin yaptıkları itirazın ise Bursa Bölge İdare Mahkemesi tarafından değerlendirildiği öğrenildi. Bakanlık Müfettişleri Devreye Girdi Adli sürecin yanı sıra Sağlık Bakanlığı da olayla ilgili idari inceleme başlattı. Sakarya’ya görevlendirilen müfettişler tarafından yürütülen kapsamlı denetimlerin ardından hazırlanan soruşturma raporu tamamlandı. Raporda yer alan tespitler doğrultusunda hemşireler T.D., E.M. ve B.Y. ile birlikte bir tıbbi sekreter ve bir temizlik görevlisinin kamu görevinden çıkarılmasına karar verildi. Söz konusu personeller hakkında devlet memurluğundan ihraç işlemi uygulanırken, soruşturma kapsamında adı geçen yabancı uyruklu doktor hakkında ise görevden uzaklaştırma kararı alındı. Kamuoyunda büyük yankı uyandıran olayla ilgili adli süreç devam ederken, hasta mahremiyetinin ihlal edilmesine yönelik soruşturmanın yeni gelişmelerle gündeme gelmesi bekleniyor.
Net Haberler | En Son Dakika Haberler | Güncel ve Gündem Haberleri; Türkiye'nin Net Haberleri'nde
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.