Engelli Kimlik Kartı Sorunu: “Yok” Deniliyor, Başvurular Erteleniyor mu?

DİNİ HABERLER 15.05.2026 - 11:23, Güncelleme: 15.05.2026 - 12:12
 

Engelli Kimlik Kartı Sorunu: “Yok” Deniliyor, Başvurular Erteleniyor mu?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı Sosyal Hizmet Merkezleri’nde Engelli Kimlik Kartı taleplerine “stok yok” veya “malzeme yok” yanıtı verildiği, başvuruların belirsiz bir tarihe ertelendiği iddiaları gündeme geldi. Vatandaşlar, özellikle yaşlı ve engelli bireylerin kartsız nasıl sosyal hizmetlerden yararlanacağını soruyor. İşte güncel durum NetHaberler özel haberinde;
Engelli Kimlik Kartı Dağıtımında ç Gecikme İddiaları Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı Engelli Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Engelli Kimlik Kartı, %40 ve üzeri engelli raporu olan vatandaşların birçok haktan yararlanmasında kritik rol oynuyor. Ancak bazı illerdeki sosyal hizmet merkezlerinde kart basım malzemesi bulunmadığı gerekçesiyle yeni başvurulara “yok” yanıtı verildiği ve süreçlerin uzadığı belirtiliyor. Vatandaşların İddiaları Yeni müracaatlar belirsiz süreyle erteleniyor. “Yakın zamanda gelmesi beklenmiyor” deniliyor. Mevcut kartı olanlar yenileme konusunda da sıkıntı yaşıyor. Yaşlı ve engelli vatandaşlar, ücretsiz ulaşım, indirimli hizmetler ve sosyal yardımların takibinde sorun yaşadıklarını dile getiriyor. Bu tür malzeme sıkıntıları geçmiş yıllarda da (2023-2025) sıkça şikayet edilmişti. Bazı vatandaşlar e-Devlet üzerinden başvuru yapsa da kartın basılıp teslimatı aylar sürebiliyor. Engelli Kimlik Kartı Ne İşe Yarar? Kart, engelli bireylerin haklarını belgelemek için zorunlu değildir ancak birçok kurumda kolaylık sağlar: Ücretsiz veya indirimli toplu taşıma (belediye otobüsleri, metro, tramvay vb.) THY/AJet iç hatlarda %20, dış hatlarda %25 indirim Bazı vergi indirimleri, ÖTV’siz araç alım hakkı (şartlı) Kültürel etkinliklerde (tiyatro, müze) indirimler Sosyal hizmetler ve bakım yardımlarında kolaylık Kart olmadan da sağlık kurulu raporu ile bazı haklardan yararlanmak mümkün olsa da, özellikle ulaşım ve resmi işlemlerde kart büyük pratiklik sağlar. Resmi Süreç Nasıl İşliyor? Başvurular e-Devlet üzerinden veya ikamet edilen ilin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri / Sosyal Hizmet Merkezleri’ne yapılabiliyor. Gerekli belgeler genellikle: Engelli sağlık kurulu raporu (%40 ve üzeri) 2 adet vesikalık fotoğraf Nüfus cüzdanı fotokopisi Bakanlık resmi sitesinde başvuru ve sorgulama hizmetleri aktif durumda. Ancak basım ve dağıtım aşamasında yerel stok sorunları yaşanabiliyor. Ne Yapılmalı? Vatandaşlar, yaşadıkları gecikmeleri CİMER üzerinden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na iletebilir. Ayrıca e-Devlet’ten başvuru durumunu sorgulayabilir ve en yakın Sosyal Hizmet Merkezi’ni arayarak takip edebilir. NetHaberler.Com editörünün derlediği bu habere göre; engelli ve yaşlı vatandaşların hak kaybına uğramaması için İl Müdürlüklerinden konuya ilişkin net bir açıklama bekleniyor. Malzeme temini ve dağıtım süreçlerinin hızlandırılması, mağduriyetlerin önüne geçilmesi açısından büyük önem taşıyor. #haber #sondakika #gündem #güncel #haberler #sicakhaber #keşfet #keşfetteyiz #news #canliyayin #engellikimlikkartı #ankara #ailevesosyalhizmetler #engelli #sosyalhizmet  
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı Sosyal Hizmet Merkezleri’nde Engelli Kimlik Kartı taleplerine “stok yok” veya “malzeme yok” yanıtı verildiği, başvuruların belirsiz bir tarihe ertelendiği iddiaları gündeme geldi. Vatandaşlar, özellikle yaşlı ve engelli bireylerin kartsız nasıl sosyal hizmetlerden yararlanacağını soruyor. İşte güncel durum NetHaberler özel haberinde;

Engelli Kimlik Kartı Dağıtımında ç Gecikme İddiaları

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı Engelli Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Engelli Kimlik Kartı, %40 ve üzeri engelli raporu olan vatandaşların birçok haktan yararlanmasında kritik rol oynuyor. Ancak bazı illerdeki sosyal hizmet merkezlerinde kart basım malzemesi bulunmadığı gerekçesiyle yeni başvurulara “yok” yanıtı verildiği ve süreçlerin uzadığı belirtiliyor.

Vatandaşların İddiaları

  • Yeni müracaatlar belirsiz süreyle erteleniyor.
  • “Yakın zamanda gelmesi beklenmiyor” deniliyor.
  • Mevcut kartı olanlar yenileme konusunda da sıkıntı yaşıyor.
  • Yaşlı ve engelli vatandaşlar, ücretsiz ulaşım, indirimli hizmetler ve sosyal yardımların takibinde sorun yaşadıklarını dile getiriyor.

Bu tür malzeme sıkıntıları geçmiş yıllarda da (2023-2025) sıkça şikayet edilmişti. Bazı vatandaşlar e-Devlet üzerinden başvuru yapsa da kartın basılıp teslimatı aylar sürebiliyor.

Engelli Kimlik Kartı Ne İşe Yarar?

Kart, engelli bireylerin haklarını belgelemek için zorunlu değildir ancak birçok kurumda kolaylık sağlar:

  • Ücretsiz veya indirimli toplu taşıma (belediye otobüsleri, metro, tramvay vb.)
  • THY/AJet iç hatlarda %20, dış hatlarda %25 indirim
  • Bazı vergi indirimleri, ÖTV’siz araç alım hakkı (şartlı)
  • Kültürel etkinliklerde (tiyatro, müze) indirimler
  • Sosyal hizmetler ve bakım yardımlarında kolaylık

Kart olmadan da sağlık kurulu raporu ile bazı haklardan yararlanmak mümkün olsa da, özellikle ulaşım ve resmi işlemlerde kart büyük pratiklik sağlar.

Resmi Süreç Nasıl İşliyor?

Başvurular e-Devlet üzerinden veya ikamet edilen ilin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri / Sosyal Hizmet Merkezleri’ne yapılabiliyor. Gerekli belgeler genellikle:

  • Engelli sağlık kurulu raporu (%40 ve üzeri)
  • 2 adet vesikalık fotoğraf
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi

Bakanlık resmi sitesinde başvuru ve sorgulama hizmetleri aktif durumda. Ancak basım ve dağıtım aşamasında yerel stok sorunları yaşanabiliyor.

Ne Yapılmalı?

Vatandaşlar, yaşadıkları gecikmeleri CİMER üzerinden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na iletebilir. Ayrıca e-Devlet’ten başvuru durumunu sorgulayabilir ve en yakın Sosyal Hizmet Merkezi’ni arayarak takip edebilir.

NetHaberler.Com editörünün derlediği bu habere göre; engelli ve yaşlı vatandaşların hak kaybına uğramaması için İl Müdürlüklerinden konuya ilişkin net bir açıklama bekleniyor. Malzeme temini ve dağıtım süreçlerinin hızlandırılması, mağduriyetlerin önüne geçilmesi açısından büyük önem taşıyor.

#haber #sondakika #gündem #güncel #haberler #sicakhaber #keşfet #keşfetteyiz #news #canliyayin #engellikimlikkartı #ankara #ailevesosyalhizmetler #engelli #sosyalhizmet

 
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (21 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Diyaliz hastasi
(15.05.2026 12:24 - #1294)
Engellinin otvsiz araç hakkını elinden alandan ne beklenir ki?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Bedensel engelli
(15.05.2026 12:26 - #1295)
Sayın bakan herşeye para buldunuz karta mi para yok!
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Saim Erkaya
(15.05.2026 12:46 - #1296)
Kart veremeyen bakanlıktan ne olurki geçen ay Keçiören belediyesi otoparkina çektim aracımı. Yüzde 95 engelliyim. Karaciğer ve böbrek hastasıyım. 150 TL istediler. Burası özel engelli kimlik kartı geçmez. Bakanlığa şikayet ediyorum bizle alakası yok diyor. İcisleri. İlgilenmiyor. Büyükşehir belediyesi bizim dışımızda dedi. Bu millet napacak
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fadıl Keskin
(15.05.2026 12:48 - #1297)
Bu bakanlik hiç bı kadar aciz olmamisti
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engelliler adina
(15.05.2026 12:51 - #1298)
Haberde paylaşılan örnek engelli kartında aile, çalışma ve sosyal hizmetler yazıyor. Kepazeler. Kuruluşlara baskı yapmadinizmi tabela degsitirin isim değişti diye. Para kazanacak tabelaci vardı. Kart işinde para yok. Bu millet bu kadar değersiz mi size göre? Bakanlığın ismi kaç kez değişti. Aile ve sosyal hizmetler bakanlığı oldu. Engelli vatanadaslari tespit edip yeni kartları sizin çoktan göndermiş olmanız lazımdı.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Brüksel lahanasi
(15.05.2026 12:52 - #1299)
Sayın bakan belcikadan kart getirin çözün bu isi
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Derya Kaya
(15.05.2026 12:55 - #1300)
Tüh yazıklar olsun. Çocuklar için açılan spor kulüpleri bile kart veriyor. Bu kadar mı vurdumduymazsiniz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Brüksel - Ankara
(15.05.2026 12:58 - #1301)
SAYIN BAKAN BİR BELCİKA SEYAHATİ FATURANİZ BUTUN ENGELLİELRN KART GİDERLERİNİ KARSİLAR DİYE DUSUNUYORUM. SAYGİLAR
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hasan Dede
(15.05.2026 13:00 - #1302)
Adalet ve Kalkınma Partisi iktidara kimsesizlerin kimsesi olarak geldi. Engellilere iş verdi. İmkan verdi. Bugün engellinin değeri yok otvsine göz dik. Kart bile verme. Bu engelli aileleri sizi toprağa gömecek sandıkta. Unutmayin hepiniz engelli adayisiniz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engelli yakini
(15.05.2026 13:03 - #1303)
10-16 Mayıs engelliler haftası. Aile ve Sosyal Hizmetler il müdürlükleri ve bakanlık her yerde engelli paylaştı. Dans eden davul çalan engelliler. Yanlarında kravatlı kösele suratli idareciler... Vicdansizlar siz önce engellinin en temel ihtiyacı kartını verin. Engelliylw davul calmaniza. Kimsenin ihtiyacı yok
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engelliye engel olma
(15.05.2026 13:05 - #1304)
ENGELLİ BİREYLERE KAPİSİ KAPALİ BİR BAKANLİK. MİLLİ EGİTİM BAKANLİGİ DAHA İLGİLİ. OZEL EGİTİM HİZMETLERİ COK GELİSTİ. SAĞLIK BAKANLİGİ ENGELLİNİN YANİNDA. COZUM BASİT BU LEŞ KURUMDAN ENGELLİLERİN İSLERİNİ ALİN. ENGELLİLERE ENGEL AİLE VE SOSYAL HİZMETLER
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
ÖTV magdurrlari
(15.05.2026 13:09 - #1305)
Geçen sene Mahinur Göktaş dediki engelli ÖTV muafiyetini suistimal eden var. O yüzden 10 yıla çıksın. Sahte rapor alanlar varmış. Gidin o raporları verenleri alanları bulun. Ben hem. Bedeseln. Hem iç organalrimdan rahatsız engelliyim. Bakanim ederim yok. Hayat mücadelesi veriyorum. Verdiğiniz 22000 emekli. Maaşı zaten hasta ihtiyaçlarımı karşılamıyor. Araba meselesine gelince evet biniyorduk 5 yıl. Sonra sorunsuz temiz araç satiyorduk yenisini alıyorduk. Bize de biraz ikramiye kalıyor muydu? Evet kalıyordu. Ama utanmazlar siz bana bizim gibilerene verdiniz ÖTV muafiyeti dışında. Onu da elimizden aldınız. Yazıklar olsun
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mehmet Yumru
(15.05.2026 13:10 - #1306)
BEDDUA ETMEK İSTEMİYRUM AMA CENABİ ALLAH BOYLE İDARECİLERİN HEPSİNİ ENGELLİ YAPSİN O ZAMAN HALİMİZDEN BELKİ ANLARLAR
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fehmi Mert
(15.05.2026 18:44 - #1307)
Bende annem için başvurdum. Kart materyali yok dediler.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Gamze Çok
(15.05.2026 18:46 - #1308)
Engelli kimlik kartını niye sosyal hizmetler veriyor? Engelli raporunu sağlık bakanlığı veriyor. Kart için sosyal hizmetler. Raporla beraber sağlık bakanlığı bu kartı da basar. Bu rezalette olmaz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Damla Tur
(15.05.2026 18:47 - #1309)
Ayrımcılık yapmadığınız, otekilestirmediginiz bı engelli kalmisti
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Harun Suleyman
(15.05.2026 18:50 - #1310)
Böyle devlet mi yönetilir raporu hastaneden aliyoruz. O raporla sosyal hizmetlere geliyoruz. İki senedir kart yok bitti geldi gelecek. Kartı alıyoruz. Ulaşım için belediyenin keyfini bekle. Araç kartı için emniyeti. Yahu engelliye bu kadar eziyet edilirmi? Benim tek bacağım sakat. Zaten zordayım.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engelli belediyeci
(15.05.2026 18:52 - #1311)
Ankara' da oturuyorum. Sosyal hizmetlerin hiç bir kuruluşu engelli erişimine uygun değil. Ne araç çekecek yerleri var nede sandalye hareket ediyor. Asansör zaten mumla. Birde bu kurum diğer kamu ve özel kurum ve kuruluşlara engelli erişimi öğretiyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Veli Acar
(15.05.2026 18:54 - #1312)
Kart yok demek. Bu kadar acziyet içinde kurum mu olur? Engelliler o kartın parasını da verir. Haram zıkkım olsun
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Seda atemel
(15.05.2026 18:55 - #1313)
İnsan kartvitiz basar geçici yine verir kart yok mu?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cevahir
(15.05.2026 18:58 - #1314)
Sorsan uzaya çıktık. Teknoloji bizde. Ama hala kart basıyor tontiler. Yok mu bunun e devleti uygulaması kart yok diye engelliye engel mi konulur. Devlet yokki alın hepsini gorevden
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.