ABD ile İran 'Hürmüz'de anlaştı

DÜNYA 22.06.2026 - 09:17, Güncelleme: 22.06.2026 - 09:17
 

ABD ile İran 'Hürmüz'de anlaştı

ABD ile İran arasında 18 Haziran'da imzalanan mutabakat zaptının ardından gözler İsviçre'deki görüşmedeydi. Tahran, Hürmüz Boğazı’nda ⁠gemilerin ⁠güvenli ⁠geçişine ilişkin ⁠mekanizma ⁠kurulması ⁠konusunda ⁠anlaşmaya varıldı⁠ğını duyurdu. Pakistan ve Katar da görüşmelerin olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştiğini açıkladı.
ABD ve İran 'Hürmüz' konusunda anlaştı İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre'de gerçekleştirilen temaslara ilişkin açıklamalarda bulundu. Sözcü, yaklaşık 18 saat süren görüşmelerde bazı konularda ilerleme sağlandığını belirtti. Müzakere heyetinin çalışmalarını tamamladığını ifade eden Sözcü, teknik ekiplerin ise görüşmelerini sürdürdüğünü kaydetti. Açıklamada, Hürmüz Boğazı'nda gemilerin güvenli geçişine yönelik bir mekanizma oluşturulması konusunda uzlaşıya varıldığı bildirildi. Tarafların, nihai bir anlaşmaya yönelik müzakerelerin başlatılması için gerekli zeminin oluşturulmasını ele aldığı aktarıldı. Katar ve Pakistan tarafından yapılan ortak açıklamada da üst düzey görüşmelerin ilk turunun tamamlandığı duyuruldu. Ortak açıklamada, görüşmelerin yapıcı bir ortamda geçtiği belirtilirken, arabuluculuk sürecine siyasi düzeyde rehberlik edecek üst düzey bir komitenin kurulması konusunda mutabakat sağlandığı ifade edildi. Baş müzakerecilerin söz konusu komiteye düzenli aralıklarla bilgi vereceği belirtilirken, komitenin 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşılmasını hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştığı kaydedildi. Açıklamada ayrıca Lübnan'daki gelişmelere de değinilerek, çatışmaların önlenmesine yönelik bir birim oluşturulmasının planlandığı bildirildi. Öte yandan İran ile ABD arasında Pakistan'ın aracılığıyla yürütülen müzakereler sonucunda, 14 Haziran'da savaşın sona erdirilmesi ve sorunların diplomatik yollarla çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakat açıklandı. "İslamabad Mutabakatı" olarak adlandırılan anlaşmanın, 18 Haziran'da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girdiği belirtildi. Mutabakat kapsamında Lübnan'daki çatışmaların sonlandırılması, Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılması ve ABD'nin İran'a yönelik deniz ablukasının kaldırılması gibi başlıkların yer aldığı ifade edildi.
ABD ile İran arasında 18 Haziran'da imzalanan mutabakat zaptının ardından gözler İsviçre'deki görüşmedeydi. Tahran, Hürmüz Boğazı’nda ⁠gemilerin ⁠güvenli ⁠geçişine ilişkin ⁠mekanizma ⁠kurulması ⁠konusunda ⁠anlaşmaya varıldı⁠ğını duyurdu. Pakistan ve Katar da görüşmelerin olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştiğini açıkladı.

ABD ve İran 'Hürmüz' konusunda anlaştı

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre'de gerçekleştirilen temaslara ilişkin açıklamalarda bulundu. Sözcü, yaklaşık 18 saat süren görüşmelerde bazı konularda ilerleme sağlandığını belirtti.

Müzakere heyetinin çalışmalarını tamamladığını ifade eden Sözcü, teknik ekiplerin ise görüşmelerini sürdürdüğünü kaydetti. Açıklamada, Hürmüz Boğazı'nda gemilerin güvenli geçişine yönelik bir mekanizma oluşturulması konusunda uzlaşıya varıldığı bildirildi.

Tarafların, nihai bir anlaşmaya yönelik müzakerelerin başlatılması için gerekli zeminin oluşturulmasını ele aldığı aktarıldı. Katar ve Pakistan tarafından yapılan ortak açıklamada da üst düzey görüşmelerin ilk turunun tamamlandığı duyuruldu.

Ortak açıklamada, görüşmelerin yapıcı bir ortamda geçtiği belirtilirken, arabuluculuk sürecine siyasi düzeyde rehberlik edecek üst düzey bir komitenin kurulması konusunda mutabakat sağlandığı ifade edildi.

Baş müzakerecilerin söz konusu komiteye düzenli aralıklarla bilgi vereceği belirtilirken, komitenin 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşılmasını hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştığı kaydedildi.

Açıklamada ayrıca Lübnan'daki gelişmelere de değinilerek, çatışmaların önlenmesine yönelik bir birim oluşturulmasının planlandığı bildirildi.

Öte yandan İran ile ABD arasında Pakistan'ın aracılığıyla yürütülen müzakereler sonucunda, 14 Haziran'da savaşın sona erdirilmesi ve sorunların diplomatik yollarla çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakat açıklandı.

"İslamabad Mutabakatı" olarak adlandırılan anlaşmanın, 18 Haziran'da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girdiği belirtildi.

Mutabakat kapsamında Lübnan'daki çatışmaların sonlandırılması, Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılması ve ABD'nin İran'a yönelik deniz ablukasının kaldırılması gibi başlıkların yer aldığı ifade edildi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve nethaberler.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.